هنگام ایجاد فهرست ، خیلی ها لقمه را به دور سر خود می چرخانند،و از نقطه گذاری و فهرست دستی استفاده می کنند وهمچنین کافیست که تغییر کوچکی در متن خود دهند دوباره باید تمام فهرست خود را به صورت زمان بر تغییر دهند.
ساخت فهرست به صورت خودکار یکی از قابلیتهای نرمافزار ورد میباشد. شما با استفاده از این امکان ورد نیازی نخواهید داشت تا مانند روش دستی، خودتان عناوین و شماره صفحه را تایپ کنید، بلکه برنامه ورد این کار را بصورت خودکار برای شما انجام میدهد. از مزایای این نوع فهرست نویسی این است که در کمترین زمان و با حداکثر دقت این کار انجام میشود.
1. عناوین خود را به حالت انتخاب در آورید و از تب home و منوی styles بر اساس عناوین اصلی و فرعی فرمت های heading 1 ، heading 2 را انتخاب کنید.
2. حال به صفحه ای که می خواهید در آن فهرست ایجاد شود بروید و یک کلیک کنید تا آن صفحه انتخاب شود. سپس از تب Reference و منوی Table Of Contents یکی از قالب ها را به دلخواه خود انتخاب کنید.
3. فهرست شما ایجاد شد. برای راست چین کردن فهرست بر روی سه نقطه بالای پنجره تمام آن انتخاب می شود و با استفاده از کلید های ترکیبی Ctrl+shift آن را به سمت راست منتقل کنید.
4. اگر متن خود را ویرایش نمودید نگران فهرست خود نباشید، کافیست بر روی Update Table در بالای پنجره فهرست کلیک کرده و باانتخاب گزینه Update page number only فقط شماره صفحات به روز می شود و با انتخاب گزینه Update entire table عنوان جدید وارد فهرست خواهد شد.
موفق باشید.