ساختار قوی از ویژگی های یک نوشته خوب است که درعین سادگی کلیه زوایای یک موضوع را آشکار کرده و با کمک اطلاع رسانی دقیق ذهن خواننده را روشن می نماید. کلیه تصاویر، افکت ها و سایر جلوه های ویژه در جهت تفهیم بیشتر محتوا ودر خدمت ساختار محتوا هستند و محتوا را تحت تاثیر قرار نمی دهند بلکه آن را تکمیل می کنند.
برای انتقال بهتر مفهوم محتوا در این پست چند مورد را به وبلاگ شما پیشنهاد می کنیم . لازم نیست از تمامی آنها استفاده کنید. مواردی را انتخاب کنید که در راستای استراتژی محتوای شما باشند و مخاطبان بیشتری را جذب وبلاگ شما کنند.
۱-نمودارها
می توانید داده های آماری خود را به صورت نمودار در محتوای خود قرار دهید تا مخاطبان درک بهتری از آنها پیدا کنند.تحقیقات نشان می دهد ، مقالاتی که در آنها از تصاویری مبتنی بر داده ها استفاده شده رتبه ی چهارم در اشتراک گذاری را دارند. همچنین پست هایی که دارای نمودار هستند بازدیدکنندگان بیشتری را جذب خود می کنند.
۲-نقل قول
انتخاب تصویر همراه با یک نقل قول تاثیر گذار، یک تصویر به یاد ماندنی از محتوا می سازد.
۳-اینفوگرافیک
اینفوگرافی طرحهای بصری هستند که به ما کمک میکنند تا داده های پیچیده ای را به روشی ساده بیان کنیم.
یک اینفوگرافیک خوب با طراحی بالا که موضوعی مربوط به محتوای شما دارد ، می تواند در برند سازی شما بسیار مهم باشد و باعث افزایش ترافیک وبلاگ و سایت شما شود.
همچنین زمانی که شما از اینفوگرافیک استفاده می کنید دیگر لازم نیست محتوای متنی طولانی داشته باشید .می توانید کلمات کلیدی و اطلاعات خود را تنها در یک پاراگراف ساده بیان کنید.
۴-گیفوگرافیک
جهت ارائه محتوا به صورت خلاقانه و جدید روش های زیادی وجود دارد ،یکی از این راه ها استفاده از گیفوگرافیک Gifographic است که در شبکه های اجتماعی ما با نام GIF یا بعضا گیف نیز شناخته می شود.
گیفوگرافیک هم شبیه اینفوگرافیک است با این تفاوت که گیفوگرافیک تصاویر متحرک و استاتیک را شامل می شود.
5-اسکرین شات
اسکرین شات ها ساده ترین نوع محتوای بصری هستند. خیلی از افراد امروزه به جای یادداشت برداری از محتوایی خاص، از آن اسکرین شات می گیرند.شما میتوانید در محتوای آموزشی خود از آنها استفاده کنید. به طور معمول برای آموزش استفاده از ابزارها و برنامه های کامپیوتری از اسکرین شات ها بیشتر استفاده می شود.
6-ویدئوها
استفاده از ویدئو در یک پست می تواند سودمند باشد. مطالعات اخیر بازاریابی اینترنتی نشان می دهد که ۱۰۰% کاربران بیشتر وقت خود را صرف صفحاتی می کنند که دارای ویدئو هستند؛ چراکه به راحتی قابل هضم بوده و غالباً بطور کامل مشاهده می شوند.
هنگام ترکیب با پست های متنی، ویدئوها به خوبی می توانند کاربران را در معرض محصولات و یا مفاهیمی قرار دهند که از طریق بصری می توانند بهتر درک شوند.
7-تصاویر
تصاویر نقش مهمی در ارائه سرنخ های بصری به خواننده در مورد محتوا ایفا می کند، هم چنین تصاویر یک فرصت دیگربرای معرفی محتوا به موتورهای جستجو می باشد.
تهیه شده توسط نویسنده وبلاگ